“ေသသည္”ဆုိရာတြင္ ေသဆုံး႐ုံျဖင့္ မၿပီးေသးေပ။ဘ၀သစ္၌တစ္မ်ဳိးတစ္ဖုံျဖစ္ရန္အတြက္ ေသရျခင္းျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ဘ၀သစ္၌ အျဖစ္လွရန္အေရးႀကီးေပသည္။ ယခုဘ၀ေသေရးထက္ပင္ အေရးႀကီး၏။ ဘ၀သစ္ေကာင္းကုိ ရရွိေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ကပ္၍ျပဳေသာကံမ်ားသည္ လြန္စြာအေရးပါသျဖင့္
ကြယ္လြန္ခါနီးသူ စိတ္ဓာတ္ၾကည္လင္စြာျဖင့္ အာ႐ုံေကာင္းထင္၍ ေသဆုံးႏုိင္ရန္ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း၊ ေဆြေကာင္း၊ မ်ဳိးေကာင္း၊ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားကျပဳျပင္ေပးၾကရပါမည္။
ျပဳျဳပင္ေပးမည့္သူ (ကူညီေပးမည့္သူ)
ျ ျဳပဳျပင္ေပးပုံ
၁။ လူမမာ၏ အနီးအပါး၌ သန္႔ရွင္းႏုိင္သမွ် သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရမည္။
၂။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား တစ္သက္ပတ္လုံး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ
ေ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားအား အမွတ္သတိေပးရမည္။ ျဖစ္ႏုိင္ပါက ရက္စဲြႏွင့္တကြ
ထူးျခားေသာ ကုသုိလ္အမႈ (ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ) စာရင္းကုိ မွတ္သားထား၍
သတိေပးသည့္ အေနျဖင့္ ဖတ္ျပပါ။ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ႏွလုံးသြင္းႏုိင္ရန္
ေျေျ ေျပာၾကားေပးပါ။
၃။ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ကုိလည္း ထုိသူျမင္သာေသာေနရာတြင္ထားေပးပါ။
ႏွလုံးသြင္းႏုိင္ရန္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို သတိေပးႏႈိးေဆာ္သည့္အေနျဖင့္
ေျေ ေျပာၾကားေပးရမည္။ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါးကုိ ျဖစ္ေစ၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ ျဖစ္ေစ
႐ြတ္ႏုိင္လွ်င္ ျဖည္းၫွင္းစြာ ႐ြတ္ဆုိေနပါေစ၊ စိတ္ျဖင့္႐ြတ္ဆုိေနပါရန္
သတိေပးျခင္းျပဳေပးရပါမည္။
၄။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာရတနာသုံးပါးအား အၿမဲဦးထိပ္ထားရန္
အားေပးေျပာၾကားျခင္း၊ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ သံဃံ သရဏံ
ဂစၧာမိ၊ ရတနာသုံးပါးကို အၿမဲမျပတ္ႏႈတ္မွျဖစ္ေစ၊ စိတ္တြင္း၌ျဖစ္ေစ၊
႐ြတ္ဆုိမိေစရန္ အားေပးတုိက္တြန္းျခင္း ျပဳေပးရပါမည္။
၅။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား ကုိယ္တုိင္ ကုသုိလ္ျပဳႏုိင္ရန္ ဖန္တီးေပးရပါမည္။
က။ သူနားလည္းေသာ သူႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား ႐ြတ္ဖတ္ေပးျခင္း။
ခ ။ ႏွစ္သက္နာယူလုိေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေဟာေျပာေပးျခင္း သုိ႔မဟုတ္
တရားတိတ္ေခြမ်ား ဖြင့္ေပးျခင္း၊ ပရိတ္ေတာ္မ်ား နာၾကားရသျဖင့္
ထုိသူႏွင့္တကြ မိသားမ်ားပါ ကုသုိလ္စိတ္မ်ားေစ၏။
ဂ ။ ရဟန္းသံဃာမ်ားအား ဖိတ္ၾကား၍ ဆြမ္းေကၽြးျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္း၊
တရားေတာ္မ်ား ႐ြတ္ဖတ္ေစျခင္း၊ အျခားအလွဴမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း၊
ထုိသူကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါက ထုိသူအား အသိေပး လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ အတူတကြအမွ်ေ၀ျခင္း။
ဃ။ ထုိသူကုိယ္စား ဘုရားတြင္ ဘုရားစင္တြင္ ပန္း၊ ဆီမီး၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ား
ပူေဇာ္ကပ္ေပးျခင္း၊ ဤသုိ႔ ျပဳလုပ္ေနသည္ကုိ အသိအမွတ္ေျပာၾကားေပးျခင္း၊
လွဴဒါန္းမႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေပးေနပါသည္။ ပူေဇာ္ထားပါသည္။
“ၾကည္ၫုိ၀မ္းေျမာက္ပါ”ဟု ေျပာေပး သတိေပးရမည္။ သုိ႔မွသာ ထုိသူသည္
ငါေကာင္းမႈျပဳခဲ့ေပၿပီဟု ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္လာပါမည္။
ေကာင္းေသာဂတိကုိလည္း ရရွိပါမည္။
၆။ အကယ္၍ ထုိသူသည္ ဘာ၀နာပြားမ်ားခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ပါက မိမိပြားေနက် သမထဘာ၀နာ၊
၀ိပႆနာဘာ၀နာတုိ႔ကုိ မေမ့မေလ်ာ့ ပြားမ်ားေစရန္ ႏႈိးေဆာတုိက္တြန္းေပးရမည္။
၇။ ရဟန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား ထုိသူအား ေမတၱာတရားပြားမ်ားေပးပါရန္
ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ျခင္း၊ ဓမၼမိတ္ေဆြတုိ႔တြင္ ေမတၱာဘ၀နာ
ပြားမ်ားသူျဖစ္လွ်င္ ထုိသူအားလည္းေကာင္း၊ မိမိကုိယ္တုိင္လည္းေကာင္း၊
ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား ေမတၱာတရားပြားမ်ားေပးရမည္။
၈။ စုိးရိမ္ေသာကအား ပယ္ရွားေပးျခင္း
က။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား ခ်စ္ခင္သူမ်ားႏွင့္ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားအား
မစဲြလမ္းေစရန္ ကူညီေဖ်ာင္းဖ်ေပးရမည္။
ခ ။ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မေကာင္းေသာ အမႈ အေသးအဖဲြမွစ၍ ေနာင္တ
ပူပန္မႈမျဖစ္မိေအာင္ ကူညီေဖ်ာင္းဖ်ေပးရမည္။
ဂ ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ အနီးအပါးတြင္ ခ်စ္ခင္ေသာ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္သဂၤဟမ်ား
ပူေဆြးငုိေႂကြးျခင္းမျပဳေစရန္ ေျပာဆုိေပးရမည္။
ဃ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ၏ မ်ဳိးဆက္မ်ားမွ တြယ္တာသူမ်ားမွ ကေလးငယ္မ်ား၏ ငုိသံ
(အသံ)တုိ႔ မၾကားမိေစရန္ သတိထားရမည္။
င ။ မဖြယ္ရာေသာအသံ တိရစၧာန္တုိ႔၏ အသံမ်ား မၾကားရန္ မျမင္ရန္ေစရန္ သတိထားေပးရမည္။
စ ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ ေတြ႕ဆုံလုိသူ၊ မွာၾကားလုိသည္မ်ားကုိ ထုိသူ၏ ဆႏၵျပည့္ေအာင္ တတ္ႏုိင္သမွ် ျဖည့္ဆည္း ေပးရမည္။
သုိ႔မွသာ ကြယ္လြန္ခါနီးသူတုိ႔ တြယ္တာမႈ စုိးရိမ္ေသာကကင္းေ၀းစြာ
အစဲြအလမ္းမမွား စိတ္ေျဖာင့္စြာ ေသဆုံးႏုိင္ေပမည္။
မိဘေဆြမ်ဳိးသားသမီးမ်ား
မိဘေဆြမ်ဳိးသာသမီး၊ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားကလည္ကြယ္လြန္ခါနီးသူစိတ္ေအးခ်မ္းစြာ ေသဆုံးႏုိင္ရန္အတြက္ အိမ္အတြင္း ေအးခ်မ္းသန္႔ရွင္းစြရွိေနေစျခင္း၊ တတ္ႏုိင္သမွ် ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ား လုပ္ေပးျခင္း၊
အထူးသျဖင့္ ဘုရား၊ ဘုရားစင္တြင္ ပန္းမ်ား၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ားႏွင္ထုံမြမ္းေစျခင္း၊ ဆီမီးမ်ား ထြန္းထားေပးျခင္းတရားပူေဇာ္႐ြတ္ဖတ္မႈမ်ားကို နာယူႏုိင္သည္အထိ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းကုိ ရက္
အသင့္အတင့္ ရွည္ၾကာစဥ္ကပင္ ျပဳလုပ္ေပးရမည္။ ပူေဆြး ငုိေႂကြးမႈ မရွိေစရန္
ဆူဆူညံညံမရွိေစရန္ အထူးသတိျပဳရမည္။ မိမိခ်စ္ခင္သူတစ္ဦး ခရီးေ၀းသြားလွ်င္
ထုိသူခရီးစဥ္ႏွင့္ ခရီးဆုံးတြင္ အစစအဆင္ေျပေစရန္ တတ္အားသမွ်
လုပ္ေဆာင္ေပးသကဲ့သုိ႔ တမလြန္ဘ၀သုိ႔ သြားေရာက္ေတာ့မည့္သူအတြက္
ကုသုိလ္မ်ားႏုိင္သမွ် မ်ားမ်ားပါသြားေစရန္ ျပဳလုပ္ေဆာင္႐ြက္ေပးၾကရမည္။
“ေသသူသည္ ေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ တစ္ဖန္ျပန္၍ မေတြ႕ရေတာ့မည္သူ” ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ထုိသူအတြက္ ေၾကာင့္ၾကစုိက္ကာ မ်ားစြာ အေလးေပးေဆာင္႐ြက္ရေပမည္။
ကြယ္လြန္ခါနီးသူ
အေရးႀကီးဆုံးမွာ ကြယ္လြန္ခါနီးေသာသူ ကုိယ္တုိင္ျဖစ္၏။
ကြယ္လြန္ခါနီးသူကလည္း ေသျခင္းတရားကုိ လက္ခံႏုိင္ရမည္။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက
ေေ ေသဆုံးလာခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ ေသျခင္းတရားသည္ လႊဲေရွာင္၍မရ၊ လက္မခံ၍မရသည့္
သေဘာတရားျဖစ္သည္။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ယခုဘ၀ေရာက္ရွိလာသကဲ့သုိ႔ကံအားေလ်ာ္စြာပင္ ယခုဘ၀မွ ထြက္သြားရမည္ကုိ သတၱိႏွင့္ သတိရွိစြာလက္ခံႏုိင္ရပါမည္။ မိမိသည္ ေသႏုိင္ေလာက္မည့္ ေရာဂါရေနၿပီ ျဖစ္သည္ဟုမွန္းမိလွ်င္ေသႏုိင္ေလာက္သည့္ အ႐ြယ္သုိ႔ ေရာက္ေနၿပီကုိ သိလွ်င္ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားအားမည္သုိ႔ဖန္တီးေစခ်င္သည္။ မိမိေသဆုံးလွ်င္
မည္သုိ႔ေဆာင္႐ြက္ေစလုိသည္မ်ားကို သင့္ေလ်ာ္သူကုိ မွာၾကားထားျခင္း
သို႔မဟုတ္ ေရးသားထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ထားသင့္သည္။ သုိ႔မွာသာစိတ္ေအးခ်မ္းရာရပါမည္။
ဘ၀တစ္ခုသည္ ေတြ႕ႀကံဳလာခဲ့သည့္ သံသရာတစ္ခုလုံးႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက
ခရီးရွည္သြားရာ၌ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္တြင္ ခဏေတြ႕ဆုံရသကဲ့သုိ႔ ယခုဘ၀ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း၊ သားသမီး၊ ဇနီး၊ ခင္ပြန္း၊ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြ႕ရျခင္းမွ်သာျဖစ္၍ တတ္ႏုိင္သမွ် သံေယာဇဥ္ျပတ္ထားရမည္။
အျခားသူမ်ားက မိမိအား ကုသုိလ္ပြားရန္ ျပဳလုပ္ေပးေနသည္မ်ားကုိ၀မ္းမနည္းရပါ။
မိမိျပဳလုပ္ခဲ့မိေသာ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ အေသးအဖဲြမွအစ စိတ္တြင္ အမွတ္တရေနာင္တပူပန္မႈကုိ မျဖစ္ေစဘဲ ေမ့ေပ်ာက္ထားရမည္။ မိမိျပဳခဲ့ၿပီးေသာကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ သတိရ ဆင္ျခင္ရမည္။ ဤေကာင္းမႈမ်ားသည္ ဂတိေကာင္းကုိျဖစ္ေစၿပီး၊ ေနာင္ဘ၀ကုိ အေထာက္အပံ့ ေကာင္းျဖစ္မည္ဟု
ယုံၾကည္၀မ္းေျမာက္ရမည္။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်လုပ္ေဆာင္ရမည္။ လုပ္ေဆာင္ေပးေနမႈမ်ားကိုလည္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ရမည္။
ကုသုိလ္အာ႐ုံသုိ႔ ေရာက္ေနရန္ သတိထားရမည္။
ဘုရား၊ တရား၊ အာ႐ုံ သမထဘာ၀နာ၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာမ်ား ပြားႏုိင္ပါလွ်င္ပြားမ်ားႏုိင္ရန္လည္း စိတ္ၫႊတ္ထားသင့္ပါသည္။
ေ ေသဆုံးျခင္းအယူအဆ
မိမိတုိ႔၏ မိဘ႐ုိးရာအရပ္ေဒသ ဘာသာ၀ါဒအားေလ်ာ္စြာ ေသဆုံးျခင္းကုိ
အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အဖုံဖုံ ယူဆၾကပါသည္။ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္အရ မွားေသာ အယူအဆႀကီး
ႏႏွ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။
၁။ တည္ၿမဲအယူမွား၊ သႆတ္သတၱဒိ႒ိ
သတၱ၀ါတုိ႔၏ ၀ိညာဥ္ (အသက္ေကာင္၊ အတၱ)သည္ တည္ၿမဲသည္ဟု အယူမွားျဖစ္သည္။
သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ေယာက္ ေသဆုံးသြားေသာအခါ ဤဘ၀ေဟာင္းမွ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးသည္
အသုဘေကာင္အျဖစ္ ဤဘ၀တြင္က်န္ခဲ့၏။ ၀ိညာဥ္သည္ ဘ၀သစ္တစ္ခုသို႔
ကူးေျပာင္းသြားၿပီး ဘ၀သစ္၌ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆျခင္းျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္
ဘ၀ေဟာင္းခႏၶာအိမ္အသစ္လဲကာ ဘ၀သစ္၌ ေျပာင္းေ႐ႊ႕၍ျဖစ္သည္။ မျပတ္မစဲ
အသက္ေကာင္ေလး ၿမဲသည္ဟု ယူဆေသာ အယူမွားျဖစ္၏။ မပ်က္မစီးဘဲ အၿမဲတည္ေနေသာ
အတၱ၊ အသက္၊ ၀ိညာဥ္က တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ကူသြားသည္ဆုိေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။
၂။ ျပတ္စဲအယူမွား၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ
သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ေယာက္ ေသဆုံးလွ်င္ ဤဘ၀ေဟာင္းမွ ႐ုပ္ခႏၶာကုိယ္ႏွင့္
၀ိညာဥ္ႏွစ္ခုလုံးသည္ ဤဘ၀ေဟာင္းမွာပင္ အၿပီးအတုိင္ ခ်ဳပ္ျပတ္သြားၾကသည္။
ေေ ေနာက္ဘ၀၌ျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါသည္ အသစ္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု
ယူဆေသာအယူျဖစ္သည္။ ဘ၀ေဟာင္းက ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအားလုံးသည္ (အသက္ေကာင္၊အတၱႏွင့္တကြ) ဘ၀သစ္၌ လုံး၀ အဆက္အစပ္ မရွိေတာ့ပါ။သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ေယာက္ေသလွ်င္ ဘ၀ေဟာင္းႏွင့္ အားလုံးျပတ္၏။ တစ္ဘ၀တုံးလွ်င္တစ္ဘ၀၏ ႐ုပ္နာမ္ေတြအားလုံးျပတ္၏။ ေနာက္ထပ္ဆက္သြယ္ျခင္းမရွိဟူေသာအယူျဖစ္သည္။
ထုိအယူမွားႀကီးႏွစ္မ်ဳိးအျပင္ ဘ၀ေဟာင္း ခ်ဳပ္ျပတ္ရာ ဘ၀သစ္မကူးမၾကားကာလ အခ်ိန္အတြင္း ေခတၱဘ၀တစ္ခုရွိေသးသည္ဟူေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။ ဤအယူကုိ အခ်ဳိ႕ေသာ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ပင္ လက္ခံၾက၏။
ၾကားခံဘ၀အယူမွား အႏၲရာဘ၀ဒိ႒ိ
လူသည္ ေသဆုံးၿပီးေနာက္ ေရာက္ထုိက္ေသာ ဘ၀သို႔ေရာက္ရန္ အေျခအေန
မေပးေသးလွ်င္ ေသသူ၏ အသက္ ၀ိညာဥ္သည္ သရဲ၊ တေစၧအျဖစ္ႏွင့္ သင္းခ်ဳိင္းတြင္
ေေ ေတာထဲတြင္ လွည့္လည္သြားလာေနရသည္။ သူ႔အိမ္၊ သူ႔ပစၥည္းဥစၥာ၊ သူ႔မိသားစု
စသည္အနီးအနား သြားလာေနၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကုိယ္ထင္ျပသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ
အသံေပးသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္သည္ (၇)ရက္အတြင္းတြင္
သူေရာက္ထုိက္ေသာ ဘ၀ကုိ မေရာက္ေသးဘဲ သူရဲ၊ တေစၧ၀ိညာဥ္ ဘ၀ႏွင့္
သြားလာေနၾကရသည္ဟု ယူဆစဲြလမ္းၾကပါသည္။ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္ကုိ ရည္စူးၿပီး ရက္လည္
ဆြမ္းသြတ္ျခင္း၊ သပိတ္သြတ္ျခင္းစေသာ ဒါနေကာင္းမႈမ်ားျပဳ၍
အမွ်အတန္းေ၀မွသာလွ်င္ ထုိ၀ိညာဥ္ကေလး ကၽြတ္လြတ္ၿပီး သူေရာက္ထုိက္ေသာ
ဘ၀သုိ႔ ေရာက္သြားသည္ဟု ယူဆၾကျခင္းျဖစ္၏။
ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္အရ ဘ၀သစ္ျဖစ္ပုံ
ဗုဒၶအဘိဓမၼာသေဘာအရ သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ဦး ေသဆုံးေသာအခါတြင္ ႐ုပ္ႏွင့္
စိတ္နာမ္ပါ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပ်က္စီးသြား၏။ ယခု ဘ၀တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ
စဲြလမ္းတပ္မက္မႈႏွင့္ ကံစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀တြင္
အက်ဳိးတရားအေနျဖင့္ ႐ုပ္သစ္စိတ္သစ္၊ ဘ၀သစ္ျဖစ္ပါသည္။ ဘ၀ေဟာင္း႐ုပ္၊
စိတ္နာမ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ ဘ၀သစ္ျဖစ္ျခင္းသည္ စကၠန္႔မွ်မၾကာေသာ
အခ်ိန္အတြင္းတြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
ေရွးဘ၀ေသစိတ္ခ်ဳပ္ပ်က္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေနာက္ဘ၀၏အစ
ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်က္ခ်င္းျဖစ္၏။ ေနာင္ဘ၀ ပဋိသေႏၶေနရျခင္းကုိ ပဲ့တင္သံ၊ မွန္
စသည္ ဥပမာအားျဖင့္ ေဖၚျပၾကပါသည္။
ပဲ့တင္ဥပမာ
ေေ ေတာေတာင္၊ လႈိဏ္ေခါင္းမ်ားအတြင္း၌ ေအာ္ဟစ္ေသာအသံသည္ ေတာင္နံရံ၊
လႈိဏ္နံရံမ်ားႏွင့္ ထိခုိက္ေသာအခါ ပဲ့တင္သံမ်ားကုိျပန္ၾကားရ၏။
ထုိပဲ့တင္သံသည္ မူလေအာ္ေသာ လူ၏ အသံလည္းမဟုတ္။ လူ႔အသံႏွင့္ ကင္း၍
အလုိအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာေသာ အသံလည္းမဟုတ္ေပ။ မူလအသံေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
ပဲ့တင္သံကဲ့သို႔ ယခုဘ၀မွ ကံစေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀သစ္၌
ပဋိသေႏၶေနရ၊ ျဖစ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ မူလေအာ္ေသာအသံသည္ ယခုဘ၀မွ ကံစေသာ
အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ တူသည္။ ပဲ့တင္သံသည္ ေနာင္ဘ၀သစ္၌ ပဋိသေႏၶေနရျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ တူသည္။
မွန္ဥပမာ ကုိယ္လုံးေပၚမွန္ေရွ႕၌ လူတစ္ေယာက္သြားရပ္လုိက္ေသာအခါ ထုိလူ၏ အရိပ္သည္
မွန္ထဲ၌ သြားထင္ေလသည္။ မွန္ထဲ၌ ထင္ေသာအရိပ္သည္ ရပ္ေနေသာ လူလည္းမဟုတ္ေပ၊
ထုိလူႏွင့္ကင္း၍လည္း မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ရပ္ေနေသာလူေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
အရိပ္ကဲ့သုိ႔ ယခုဘ၀မွ ကံ စေသာအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀သစ္၌
ပဋိသေႏၶေနရ၊ ျဖစ္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ မွန္ေရွ႕၌ ရပ္ေနေသာသူသည္ ယခုဘ၀မွ ကံ
စေသာ အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ တူေပသည္။ မွန္ထဲ၌ရွိေသာ အရိပ္သည္ ေနာက္ဘ၀သစ္၌
ပဋိသေႏၶေနရ ျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ တူေပသည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ေရွးကံေကာင္းလွ်င္ ယခုဘ၀႐ုပ္နာမ္ေကာင္း၏။ ေရွးကံညံ့လွ်င္
ယခုဘ၀ ႐ုပ္နာမ္ညံ့၏။ ဤ ဘ၀၌ အေကာင္းအဆုိး အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေတြ႕ရသည္မွာ
ေ ေရွးဘ၀က ျပဳလုပ္ေသာ ကံ၊ ဤဘ၀ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတုိ႔ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
ေေ ေသဆုံးၿပီးေနာက္ ပထမဆုံးျဖစ္ေသာ ႐ုပ္၊ စိတ္နာမ္တုိ႔ကုိ “ပဋိသႏၶိ”
ျ ျမန္မာလုိ “ပဋိသေႏၶ တည္ေနျခင္း”ဟု ေခၚသည္။ ထုိ ပဋိသေႏၶ၊ ႐ုပ္၊
စိတ္နာမ္မ်ားသည္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ကံအမ်ဳိးမ်ဳိးလုိက္၍ ဥပပါတ္
ပဋိသေႏၶ၊ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ၊ အ႑ဇ ပဋိသေႏၶ၊ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶဟု ေလးမ်ဳိးရွိ၏။
၁။ ဥပပါတ္ ပဋိသေႏၶ
ခႏၶာကုိယ္အထင္အရွားျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶျဖစ္၏။ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ ငရဲသား၊ ၿပိတၱာ၊
အသူရကာယ္တုိ႔သည္ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶျဖစ္၍ မိခင္၀မ္းတြင္း၌ ေအာင္းဖြယ္မလုိ၊
ပဋိသေႏၶ ႐ုပ္၊ စိတ္နာမ္မ်ားျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူတုိ႔ေနရမည့္ဗိမာန္၊ ေတာ၊ ေတာင္၊ ျမစ္၊ သမုဒၵရာ၊ ကမ္း စေသာ အရပ္မ်ား၌ သူတုိ႔၏နဂုိအ႐ြယ္အတုိင္း အထင္အရွားျဖစ္၏။
၂။ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ
ၿငိတြယ္၍ျဖစ္ေလာက္ေသာအရပ္၌ ကပ္ၿငိတြယ္၍ျဖစ္ရေသာ ပဋိသေႏၶျဖစ္၏။
အလြန္ေသးငယ္ေသာ အ႐ြယ္မွစ၍ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးလာရ၏။ ပိုး၊ေလာက္စေသာ
သတၱ၀ါမ်ား မစင္ပုပ္၊ ငါးပုပ္စေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားတြင္ ၿငိတြယ္၍ ျဖစ္ၾကရ၏။
၃။ အ႑ဇပဋိသေႏၶ
အမိ၀မ္းတြင္း၀ယ္ ဥခြံ၌ ျဖစ္ရေသာ ၾကက္၊ ငွက္ စေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္
အ႑ဇပဋိသေႏၶေနရေသာ သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္၏။
၄။ ဇလာဗုဇပဋိသေႏၶ
အမိ၀မ္းတြင္းသားအိမ္၌ ျဖစ္ၾကရေသာ လူ၊ ျမင္း၊ ကၽြဲ၊ ႏြား စေသာ
သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ ေနရေသာ သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္သည္။ ဘုမၼစုိး၊
႐ုကၡစုိး ဟုေခၚေသာ ေအာက္နတ္တုိ႔တြင္ အခ်ဳိ႕နတ္မ်ားသည္ ဇလာဗုဇပဋိသေႏၶေနၾကရ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ အဘိဓမၼာတရားေတာ္အရ သတၱ၀ါတစ္ဦးေသဆုံးလွ်င္ ဆုံးခ်င္းေနာင္ဘ၀ အသစ္ တစ္ခု စကၠန္႔မဆုိင္းဘဲ မိမိ၏ ကံအားေလ်ာ္စြာပဋိသေႏၶတည္ျဖစ္ၾကရသည္။
ေေ ေသသူတုိ႔အေပၚအယူအဆ
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသဆုံးၿပီးေသာအခါ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ ေသသူ၏
သင္းခ်ဳိင္းေျမပုံေပၚမွ ေျမႀကီးခဲကေလး တစ္လုံးျဖစ္ေစ၊ ေျမပုံအနီးမွ
ေျမႀကီးခဲကေလး တစ္လုံးျဖစ္ေစ၊ ေျမပုံအနီးမွ သစ္ကုိင္းကေလး
တစ္ကုိင္းျဖစ္ေစ၊ ပန္းေခြ၊ ပန္းျခင္းမွ ပန္းတစ္ပြင့္ကုိျဖစ္ေစယူ၍
အိမ္တြင္ထားၾကသည္။ အခ်ဳိ႕သည္ ေသသူ၏ ဓာတ္ပုံကုိ တစ္ေနရာရာတြင္ထား၍ ထမင္း၊
ဟင္း၊ မုန္႔ပဲသေရစာ စသည္မ်ား တင္ထားၾကသည္။ ယင္းကုိ (၇)ရက္အထိ
လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္သည္ ခဲလုံး၊ သစ္ကုိင္း၊ ပန္း၊ ဓာတ္ပုံတြင္
ရွိေနသည့္ သေဘာသက္ေရာက္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕မွာ ဆြမ္းေကၽြး၊ သပိတ္သြတ္၊ သရဏဂုံတင္ေသာအခါတြင္ အေလာင္းနားသြား၍
ျဖစ္ေစ၊ အေခါင္းကုိပုတ္၍ျဖစ္ေစ၊ တရားနာ ဖိတ္ၾကသည္။ ယင္းသည္ ေသသူ၏
၀ိညာဥ္သည္ အေလာင္းထဲတြင္ အေလာင္းနားတြင္ရွိေနေသးသည္ဟူေသာ အဓိပၸါယ္
ျဖစ္ေနပါသည္။
အခ်ဳိ႕မွာ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္(၇)ရက္အတြင္း အိမ္အတြင္း ၀င္ထြက္သြားလာႏုိင္ရန္
တံခါးေပါက္မ်ားဖြင့္ထားျခင္း အေပါက္ခ်န္ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။
ဗုဒၶအဘိဓမၼာအရ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ထုိသူေရာက္ထုိက္ေသာ
ဘ၀တြင္ ပဋိသေႏၶ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ႐ုပ္နာမ္အသစ္ႏွင့္ ဘ၀သစ္ျဖစ္ၿပီးေန၍
အေလာင္းထဲတြင္ျဖစ္ေစ၊ အေလာင္းနားတြင္ျဖစ္ေစ အိမ္နားတြင္ျဖစ္ေစ၊
သင္းခ်ဳိင္းစသည္တုိ႔၌ ထုိသူလုံး၀မရွိေတာ့ေပ။
သုိ႔ေသာ္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ခ်က္ခ်င္း၊ တေစၧ သရဲဆုိေသာ ၿပိတၱာဘ၀တြင္
ဘ၀သစ္ျဖစ္ၿပီး၊ တစ္စုံတစ္ရာကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တရင္း အနီးအနားတြင္
ရွိေကာင္းရွိေနဦးမည္ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ တရားနာဖိတ္လွ်င္ ေကာင္းပါသည္။ ေသသူ၏
ဓာတ္ပုံအနီးတြင္ အစားအစာတင္ထားျခင္း၊ ပန္းအုိးထုိး၊ မီးထြန္းသည္မ်ားသည္
ေေ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္ရွိေနေသးသည္ဆုိေသာ အယူအဆမဟုတ္ဘဲ အသက္ရွင္စဥ္ရွိ
ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိ အမွတ္ျပဳ၍လည္းေကာင္း၊
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးစိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အသက္ရွင္စဥ္တြင္ျပဳသည့္
၀တၱရားအတုိင္း ျပဳလုပ္ေပးျခင္းသည္ ေကာင္းပါသည္။ ထုိသုိ႔ မဟုတ္ပါဘဲ
၀ိညာဥ္သည္ တည္ၿမဲလ်က္ရွိသည္။ သို႔မဟုတ္ (၇)ရက္အတြင္း ၀ိညာဥ္ရွိေနေသးသည္ဟု
ယူဆလွ်င္ သႆတဒိ႒ိႏွင့္ အႏၲရာဘ၀ဒိ႒ိမ်ားျဖစ္သြားႏုိင္ပါ၍
သတိထားလုပ္ေဆာင္ၾကရပါမည္။
ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား အေကာင္းဆုံး ကူညီျခင္းသည္ ထုိသူ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရရွိရန္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။
ေေ ေၾကာက္႐ြံထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ေဒါသထြက္ျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း မျဖစ္မွသာ
သံေယာဇဥ္ တြယ္တာမႈကင္းမွသာ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရရွိမည္ျဖစ္၏။
အျခားတစ္ေယာက္အား ကူညီမည့္သူသည္ ေရွးဦးစြာ မိမိကုိယ္တုိင္ ထုိတရားမ်ားကုိ
ပယ္ရွားထားရမည္။ထုိတရားမ်ားမ၀င္ေရာက္လာေအာင္ မိမိကုိယ္တုိင္ဦးစြာၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းမႈရွိေနေအာင္ေနပါ။ ၾကင္နာသည့္
အမူအရာအားေပးေထာက္ကူမည့္ အမူအရာရွိေနရန္ ႀကိဳးစားပါ။ စိတ္လႈပ္ရွားေနသည့္
အမူအရာမ်ားကုိ ေရွာင္ႏုိင္သမွ်ေရွာင္ပါ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ ေျပာလုိေသာ
စကားမ်ားကို လုိလုိလားလား နားေထာင္ေပးပါ။
ေေ ေၾကာက္႐ြံထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ေဒါသထြက္ျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း မျဖစ္မွသာ
သံေယာဇဥ္ တြယ္တာမႈကင္းမွသာ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရရွိမည္ျဖစ္၏။
အျခားတစ္ေယာက္အား ကူညီမည့္သူသည္ ေရွးဦးစြာ မိမိကုိယ္တုိင္ ထုိတရားမ်ားကုိ
ပယ္ရွားထားရမည္။ထုိတရားမ်ားမ၀င္ေရာက္လာေအာင္ မိမိကုိယ္တုိင္ဦးစြာၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းမႈရွိေနေအာင္ေနပါ။ ၾကင္နာသည့္
အမူအရာအားေပးေထာက္ကူမည့္ အမူအရာရွိေနရန္ ႀကိဳးစားပါ။ စိတ္လႈပ္ရွားေနသည့္
အမူအရာမ်ားကုိ ေရွာင္ႏုိင္သမွ်ေရွာင္ပါ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ ေျပာလုိေသာ
စကားမ်ားကို လုိလုိလားလား နားေထာင္ေပးပါ။
ျ ျဳပဳျပင္ေပးပုံ
၁။ လူမမာ၏ အနီးအပါး၌ သန္႔ရွင္းႏုိင္သမွ် သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရမည္။
၂။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား တစ္သက္ပတ္လုံး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ
ေ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားအား အမွတ္သတိေပးရမည္။ ျဖစ္ႏုိင္ပါက ရက္စဲြႏွင့္တကြ
ထူးျခားေသာ ကုသုိလ္အမႈ (ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ) စာရင္းကုိ မွတ္သားထား၍
သတိေပးသည့္ အေနျဖင့္ ဖတ္ျပပါ။ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ႏွလုံးသြင္းႏုိင္ရန္
ေျေျ ေျပာၾကားေပးပါ။
၃။ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ကုိလည္း ထုိသူျမင္သာေသာေနရာတြင္ထားေပးပါ
ႏွလုံးသြင္းႏုိင္ရန္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို သတိေပးႏႈိးေဆာ္သည့္အေနျဖင့္
ေျေ ေျပာၾကားေပးရမည္။ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါးကုိ ျဖစ္ေစ၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ ျဖစ္ေစ
႐ြတ္ႏုိင္လွ်င္ ျဖည္းၫွင္းစြာ ႐ြတ္ဆုိေနပါေစ၊ စိတ္ျဖင့္႐ြတ္ဆုိေနပါရန္
သတိေပးျခင္းျပဳေပးရပါမည္။
၄။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာရတနာသုံးပါးအား အၿမဲဦးထိပ္ထားရန္
အားေပးေျပာၾကားျခင္း၊ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ သံဃံ သရဏံ
ဂစၧာမိ၊ ရတနာသုံးပါးကို အၿမဲမျပတ္ႏႈတ္မွျဖစ္ေစ၊ စိတ္တြင္း၌ျဖစ္ေစ၊
႐ြတ္ဆုိမိေစရန္ အားေပးတုိက္တြန္းျခင္း ျပဳေပးရပါမည္။
၅။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား ကုိယ္တုိင္ ကုသုိလ္ျပဳႏုိင္ရန္ ဖန္တီးေပးရပါမည္။
က။ သူနားလည္းေသာ သူႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား ႐ြတ္ဖတ္ေပးျခင္း။
ခ ။ ႏွစ္သက္နာယူလုိေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေဟာေျပာေပးျခင္း သုိ႔မဟုတ္
တရားတိတ္ေခြမ်ား ဖြင့္ေပးျခင္း၊ ပရိတ္ေတာ္မ်ား နာၾကားရသျဖင့္
ထုိသူႏွင့္တကြ မိသားမ်ားပါ ကုသုိလ္စိတ္မ်ားေစ၏။
ဂ ။ ရဟန္းသံဃာမ်ားအား ဖိတ္ၾကား၍ ဆြမ္းေကၽြးျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္း၊
တရားေတာ္မ်ား ႐ြတ္ဖတ္ေစျခင္း၊ အျခားအလွဴမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း၊
ထုိသူကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါက ထုိသူအား အသိေပး လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ အတူတကြအမွ်ေ၀ျခင္း။
ဃ။ ထုိသူကုိယ္စား ဘုရားတြင္ ဘုရားစင္တြင္ ပန္း၊ ဆီမီး၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ား
ပူေဇာ္ကပ္ေပးျခင္း၊ ဤသုိ႔ ျပဳလုပ္ေနသည္ကုိ အသိအမွတ္ေျပာၾကားေပးျခင္း၊
လွဴဒါန္းမႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေပးေနပါသည္။ ပူေဇာ္ထားပါသည္။
“ၾကည္ၫုိ၀မ္းေျမာက္ပါ”ဟု ေျပာေပး သတိေပးရမည္။ သုိ႔မွသာ ထုိသူသည္
ငါေကာင္းမႈျပဳခဲ့ေပၿပီဟု ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္လာပါမည္။
ေကာင္းေသာဂတိကုိလည္း ရရွိပါမည္။
၆။ အကယ္၍ ထုိသူသည္ ဘာ၀နာပြားမ်ားခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ပါက မိမိပြားေနက် သမထဘာ၀နာ၊
၀ိပႆနာဘာ၀နာတုိ႔ကုိ မေမ့မေလ်ာ့ ပြားမ်ားေစရန္ ႏႈိးေဆာတုိက္တြန္းေပးရမည္။
၇။ ရဟန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား ထုိသူအား ေမတၱာတရားပြားမ်ားေပးပါရန္
ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ျခင္း၊ ဓမၼမိတ္ေဆြတုိ႔တြင္ ေမတၱာဘ၀နာ
ပြားမ်ားသူျဖစ္လွ်င္ ထုိသူအားလည္းေကာင္း၊ မိမိကုိယ္တုိင္လည္းေကာင္း၊
ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား ေမတၱာတရားပြားမ်ားေပးရမည္။
၈။ စုိးရိမ္ေသာကအား ပယ္ရွားေပးျခင္း
က။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူအား ခ်စ္ခင္သူမ်ားႏွင့္ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားအား
မစဲြလမ္းေစရန္ ကူညီေဖ်ာင္းဖ်ေပးရမည္။
ခ ။ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မေကာင္းေသာ အမႈ အေသးအဖဲြမွစ၍ ေနာင္တ
ပူပန္မႈမျဖစ္မိေအာင္ ကူညီေဖ်ာင္းဖ်ေပးရမည္။
ဂ ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ အနီးအပါးတြင္ ခ်စ္ခင္ေသာ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္သဂၤဟမ်ား
ပူေဆြးငုိေႂကြးျခင္းမျပဳေစရန္ ေျပာဆုိေပးရမည္။
ဃ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ၏ မ်ဳိးဆက္မ်ားမွ တြယ္တာသူမ်ားမွ ကေလးငယ္မ်ား၏ ငုိသံ
(အသံ)တုိ႔ မၾကားမိေစရန္ သတိထားရမည္။
င ။ မဖြယ္ရာေသာအသံ တိရစၧာန္တုိ႔၏ အသံမ်ား မၾကားရန္ မျမင္ရန္ေစရန္ သတိထားေပးရမည္။
စ ။ ကြယ္လြန္ခါနီးသူ ေတြ႕ဆုံလုိသူ၊ မွာၾကားလုိသည္မ်ားကုိ ထုိသူ၏ ဆႏၵျပည့္ေအာင္ တတ္ႏုိင္သမွ် ျဖည့္ဆည္း ေပးရမည္။
သုိ႔မွသာ ကြယ္လြန္ခါနီးသူတုိ႔ တြယ္တာမႈ စုိးရိမ္ေသာကကင္းေ၀းစြာ
အစဲြအလမ္းမမွား စိတ္ေျဖာင့္စြာ ေသဆုံးႏုိင္ေပမည္။
မိဘေဆြမ်ဳိးသားသမီးမ်ား
မိဘေဆြမ်ဳိးသာသမီး၊ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားကလည္ကြယ္လြန္ခါနီးသူစိတ္ေအးခ်မ္းစြာ ေသဆုံးႏုိင္ရန္အတြက္ အိမ္အတြင္း ေအးခ်မ္းသန္႔ရွင္းစြရွိေနေစျခင္း၊ တတ္ႏုိင္သမွ် ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ား လုပ္ေပးျခင္း၊
အထူးသျဖင့္ ဘုရား၊ ဘုရားစင္တြင္ ပန္းမ်ား၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ားႏွင္ထုံမြမ္းေစျခင္း၊ ဆီမီးမ်ား ထြန္းထားေပးျခင္းတရားပူေဇာ္႐ြတ္ဖတ္မႈမ်ားကို နာယူႏုိင္သည္အထိ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းကုိ ရက္
အသင့္အတင့္ ရွည္ၾကာစဥ္ကပင္ ျပဳလုပ္ေပးရမည္။ ပူေဆြး ငုိေႂကြးမႈ မရွိေစရန္
ဆူဆူညံညံမရွိေစရန္ အထူးသတိျပဳရမည္။ မိမိခ်စ္ခင္သူတစ္ဦး ခရီးေ၀းသြားလွ်င္
ထုိသူခရီးစဥ္ႏွင့္ ခရီးဆုံးတြင္ အစစအဆင္ေျပေစရန္ တတ္အားသမွ်
လုပ္ေဆာင္ေပးသကဲ့သုိ႔ တမလြန္ဘ၀သုိ႔ သြားေရာက္ေတာ့မည့္သူအတြက္
ကုသုိလ္မ်ားႏုိင္သမွ် မ်ားမ်ားပါသြားေစရန္ ျပဳလုပ္ေဆာင္႐ြက္ေပးၾကရမည္။
“ေသသူသည္ ေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ တစ္ဖန္ျပန္၍ မေတြ႕ရေတာ့မည္သူ” ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ထုိသူအတြက္ ေၾကာင့္ၾကစုိက္ကာ မ်ားစြာ အေလးေပးေဆာင္႐ြက္ရေပမည္။
ကြယ္လြန္ခါနီးသူ
အေရးႀကီးဆုံးမွာ ကြယ္လြန္ခါနီးေသာသူ ကုိယ္တုိင္ျဖစ္၏။
ကြယ္လြန္ခါနီးသူကလည္း ေသျခင္းတရားကုိ လက္ခံႏုိင္ရမည္။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက
ေေ ေသဆုံးလာခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ ေသျခင္းတရားသည္ လႊဲေရွာင္၍မရ၊ လက္မခံ၍မရသည့္
သေဘာတရားျဖစ္သည္။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ယခုဘ၀ေရာက္ရွိလာသကဲ့သုိ႔ကံအားေလ်ာ္စြာပင္ ယခုဘ၀မွ ထြက္သြားရမည္ကုိ သတၱိႏွင့္ သတိရွိစြာလက္ခံႏုိင္ရပါမည္။ မိမိသည္ ေသႏုိင္ေလာက္မည့္ ေရာဂါရေနၿပီ ျဖစ္သည္ဟုမွန္းမိလွ်င္ေသႏုိင္ေလာက္သည့္ အ႐ြယ္သုိ႔ ေရာက္ေနၿပီကုိ သိလွ်င္ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားအားမည္သုိ႔ဖန္တီးေစခ်င္သည္။ မိမိေသဆုံးလွ်င္
မည္သုိ႔ေဆာင္႐ြက္ေစလုိသည္မ်ားကိ
သို႔မဟုတ္ ေရးသားထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ထားသင့္သည္။ သုိ႔မွာသာစိတ္ေအးခ်မ္းရာရပါမည္။
ဘ၀တစ္ခုသည္ ေတြ႕ႀကံဳလာခဲ့သည့္ သံသရာတစ္ခုလုံးႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက
ခရီးရွည္သြားရာ၌ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္တြင္ ခဏေတြ႕ဆုံရသကဲ့သုိ႔ ယခုဘ၀ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း၊ သားသမီး၊ ဇနီး၊ ခင္ပြန္း၊ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြ႕ရျခင္းမွ်သာျဖစ္၍ တတ္ႏုိင္သမွ် သံေယာဇဥ္ျပတ္ထားရမည္။
အျခားသူမ်ားက မိမိအား ကုသုိလ္ပြားရန္ ျပဳလုပ္ေပးေနသည္မ်ားကုိ၀မ္းမနည္းရပါ။
မိမိျပဳလုပ္ခဲ့မိေသာ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ အေသးအဖဲြမွအစ စိတ္တြင္ အမွတ္တရေနာင္တပူပန္မႈကုိ မျဖစ္ေစဘဲ ေမ့ေပ်ာက္ထားရမည္။ မိမိျပဳခဲ့ၿပီးေသာကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ သတိရ ဆင္ျခင္ရမည္။ ဤေကာင္းမႈမ်ားသည္ ဂတိေကာင္းကုိျဖစ္ေစၿပီး၊ ေနာင္ဘ၀ကုိ အေထာက္အပံ့ ေကာင္းျဖစ္မည္ဟု
ယုံၾကည္၀မ္းေျမာက္ရမည္။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်လုပ္ေဆာင္ရမည္။ လုပ္ေဆာင္ေပးေနမႈမ်ားကိုလည္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ရမည္။
ကုသုိလ္အာ႐ုံသုိ႔ ေရာက္ေနရန္ သတိထားရမည္။
ဘုရား၊ တရား၊ အာ႐ုံ သမထဘာ၀နာ၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာမ်ား ပြားႏုိင္ပါလွ်င္ပြားမ်ားႏုိင္ရန္လည္း စိတ္ၫႊတ္ထားသင့္ပါသည္။
ေ ေသဆုံးျခင္းအယူအဆ
မိမိတုိ႔၏ မိဘ႐ုိးရာအရပ္ေဒသ ဘာသာ၀ါဒအားေလ်ာ္စြာ ေသဆုံးျခင္းကုိ
အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အဖုံဖုံ ယူဆၾကပါသည္။ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္အရ မွားေသာ အယူအဆႀကီး
ႏႏွ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။
၁။ တည္ၿမဲအယူမွား၊ သႆတ္သတၱဒိ႒ိ
သတၱ၀ါတုိ႔၏ ၀ိညာဥ္ (အသက္ေကာင္၊ အတၱ)သည္ တည္ၿမဲသည္ဟု အယူမွားျဖစ္သည္။
သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ေယာက္ ေသဆုံးသြားေသာအခါ ဤဘ၀ေဟာင္းမွ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးသည္
အသုဘေကာင္အျဖစ္ ဤဘ၀တြင္က်န္ခဲ့၏။ ၀ိညာဥ္သည္ ဘ၀သစ္တစ္ခုသို႔
ကူးေျပာင္းသြားၿပီး ဘ၀သစ္၌ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆျခင္းျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္
ဘ၀ေဟာင္းခႏၶာအိမ္အသစ္လဲကာ ဘ၀သစ္၌ ေျပာင္းေ႐ႊ႕၍ျဖစ္သည္။ မျပတ္မစဲ
အသက္ေကာင္ေလး ၿမဲသည္ဟု ယူဆေသာ အယူမွားျဖစ္၏။ မပ်က္မစီးဘဲ အၿမဲတည္ေနေသာ
အတၱ၊ အသက္၊ ၀ိညာဥ္က တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ကူသြားသည္ဆုိေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။
၂။ ျပတ္စဲအယူမွား၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ
သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ေယာက္ ေသဆုံးလွ်င္ ဤဘ၀ေဟာင္းမွ ႐ုပ္ခႏၶာကုိယ္ႏွင့္
၀ိညာဥ္ႏွစ္ခုလုံးသည္ ဤဘ၀ေဟာင္းမွာပင္ အၿပီးအတုိင္ ခ်ဳပ္ျပတ္သြားၾကသည္။
ေေ ေနာက္ဘ၀၌ျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါသည္ အသစ္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု
ယူဆေသာအယူျဖစ္သည္။ ဘ၀ေဟာင္းက ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအားလုံးသည္ (အသက္ေကာင္၊အတၱႏွင့္တကြ) ဘ၀သစ္၌ လုံး၀ အဆက္အစပ္ မရွိေတာ့ပါ။သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ေယာက္ေသလွ်င္ ဘ၀ေဟာင္းႏွင့္ အားလုံးျပတ္၏။ တစ္ဘ၀တုံးလွ်င္တစ္ဘ၀၏ ႐ုပ္နာမ္ေတြအားလုံးျပတ္၏။ ေနာက္ထပ္ဆက္သြယ္ျခင္းမရွိဟူေသာအယူျဖစ္သည္။
ထုိအယူမွားႀကီးႏွစ္မ်ဳိးအျပင္ ဘ၀ေဟာင္း ခ်ဳပ္ျပတ္ရာ ဘ၀သစ္မကူးမၾကားကာလ အခ်ိန္အတြင္း ေခတၱဘ၀တစ္ခုရွိေသးသည္ဟူေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။ ဤအယူကုိ အခ်ဳိ႕ေသာ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ပင္ လက္ခံၾက၏။
ၾကားခံဘ၀အယူမွား အႏၲရာဘ၀ဒိ႒ိ
လူသည္ ေသဆုံးၿပီးေနာက္ ေရာက္ထုိက္ေသာ ဘ၀သို႔ေရာက္ရန္ အေျခအေန
မေပးေသးလွ်င္ ေသသူ၏ အသက္ ၀ိညာဥ္သည္ သရဲ၊ တေစၧအျဖစ္ႏွင့္ သင္းခ်ဳိင္းတြင္
ေေ ေတာထဲတြင္ လွည့္လည္သြားလာေနရသည္။ သူ႔အိမ္၊ သူ႔ပစၥည္းဥစၥာ၊ သူ႔မိသားစု
စသည္အနီးအနား သြားလာေနၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကုိယ္ထင္ျပသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ
အသံေပးသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္သည္ (၇)ရက္အတြင္းတြင္
သူေရာက္ထုိက္ေသာ ဘ၀ကုိ မေရာက္ေသးဘဲ သူရဲ၊ တေစၧ၀ိညာဥ္ ဘ၀ႏွင့္
သြားလာေနၾကရသည္ဟု ယူဆစဲြလမ္းၾကပါသည္။ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္ကုိ ရည္စူးၿပီး ရက္လည္
ဆြမ္းသြတ္ျခင္း၊ သပိတ္သြတ္ျခင္းစေသာ ဒါနေကာင္းမႈမ်ားျပဳ၍
အမွ်အတန္းေ၀မွသာလွ်င္ ထုိ၀ိညာဥ္ကေလး ကၽြတ္လြတ္ၿပီး သူေရာက္ထုိက္ေသာ
ဘ၀သုိ႔ ေရာက္သြားသည္ဟု ယူဆၾကျခင္းျဖစ္၏။
ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္အရ ဘ၀သစ္ျဖစ္ပုံ
ဗုဒၶအဘိဓမၼာသေဘာအရ သတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ဦး ေသဆုံးေသာအခါတြင္ ႐ုပ္ႏွင့္
စိတ္နာမ္ပါ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပ်က္စီးသြား၏။ ယခု ဘ၀တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ
စဲြလမ္းတပ္မက္မႈႏွင့္ ကံစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀တြင္
အက်ဳိးတရားအေနျဖင့္ ႐ုပ္သစ္စိတ္သစ္၊ ဘ၀သစ္ျဖစ္ပါသည္။ ဘ၀ေဟာင္း႐ုပ္၊
စိတ္နာမ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ ဘ၀သစ္ျဖစ္ျခင္းသည္ စကၠန္႔မွ်မၾကာေသာ
အခ်ိန္အတြင္းတြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
ေရွးဘ၀ေသစိတ္ခ်ဳပ္ပ်က္ၿပီးသည္ႏွ
ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်က္ခ်င္းျဖစ္၏။ ေနာင္ဘ၀ ပဋိသေႏၶေနရျခင္းကုိ ပဲ့တင္သံ၊ မွန္
စသည္ ဥပမာအားျဖင့္ ေဖၚျပၾကပါသည္။
ပဲ့တင္ဥပမာ
ေေ ေတာေတာင္၊ လႈိဏ္ေခါင္းမ်ားအတြင္း၌ ေအာ္ဟစ္ေသာအသံသည္ ေတာင္နံရံ၊
လႈိဏ္နံရံမ်ားႏွင့္ ထိခုိက္ေသာအခါ ပဲ့တင္သံမ်ားကုိျပန္ၾကားရ၏။
ထုိပဲ့တင္သံသည္ မူလေအာ္ေသာ လူ၏ အသံလည္းမဟုတ္။ လူ႔အသံႏွင့္ ကင္း၍
အလုိအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာေသာ အသံလည္းမဟုတ္ေပ။ မူလအသံေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
ပဲ့တင္သံကဲ့သို႔ ယခုဘ၀မွ ကံစေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀သစ္၌
ပဋိသေႏၶေနရ၊ ျဖစ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ မူလေအာ္ေသာအသံသည္ ယခုဘ၀မွ ကံစေသာ
အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ တူသည္။ ပဲ့တင္သံသည္ ေနာင္ဘ၀သစ္၌ ပဋိသေႏၶေနရျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ တူသည္။
မွန္ဥပမာ ကုိယ္လုံးေပၚမွန္ေရွ႕၌ လူတစ္ေယာက္သြားရပ္လုိက္ေသာအခါ ထုိလူ၏ အရိပ္သည္
မွန္ထဲ၌ သြားထင္ေလသည္။ မွန္ထဲ၌ ထင္ေသာအရိပ္သည္ ရပ္ေနေသာ လူလည္းမဟုတ္ေပ၊
ထုိလူႏွင့္ကင္း၍လည္း မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ရပ္ေနေသာလူေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
အရိပ္ကဲ့သုိ႔ ယခုဘ၀မွ ကံ စေသာအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀သစ္၌
ပဋိသေႏၶေနရ၊ ျဖစ္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ မွန္ေရွ႕၌ ရပ္ေနေသာသူသည္ ယခုဘ၀မွ ကံ
စေသာ အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ တူေပသည္။ မွန္ထဲ၌ရွိေသာ အရိပ္သည္ ေနာက္ဘ၀သစ္၌
ပဋိသေႏၶေနရ ျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ တူေပသည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ေရွးကံေကာင္းလွ်င္ ယခုဘ၀႐ုပ္နာမ္ေကာင္း၏။ ေရွးကံညံ့လွ်င္
ယခုဘ၀ ႐ုပ္နာမ္ညံ့၏။ ဤ ဘ၀၌ အေကာင္းအဆုိး အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေတြ႕ရသည္မွာ
ေ ေရွးဘ၀က ျပဳလုပ္ေသာ ကံ၊ ဤဘ၀ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတုိ႔ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
ေေ ေသဆုံးၿပီးေနာက္ ပထမဆုံးျဖစ္ေသာ ႐ုပ္၊ စိတ္နာမ္တုိ႔ကုိ “ပဋိသႏၶိ”
ျ ျမန္မာလုိ “ပဋိသေႏၶ တည္ေနျခင္း”ဟု ေခၚသည္။ ထုိ ပဋိသေႏၶ၊ ႐ုပ္၊
စိတ္နာမ္မ်ားသည္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ကံအမ်ဳိးမ်ဳိးလုိက္၍ ဥပပါတ္
ပဋိသေႏၶ၊ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ၊ အ႑ဇ ပဋိသေႏၶ၊ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶဟု ေလးမ်ဳိးရွိ၏။
၁။ ဥပပါတ္ ပဋိသေႏၶ
ခႏၶာကုိယ္အထင္အရွားျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶျဖစ္၏။ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ ငရဲသား၊ ၿပိတၱာ၊
အသူရကာယ္တုိ႔သည္ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶျဖစ္၍ မိခင္၀မ္းတြင္း၌ ေအာင္းဖြယ္မလုိ၊
ပဋိသေႏၶ ႐ုပ္၊ စိတ္နာမ္မ်ားျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူတုိ႔ေနရမည့္ဗိမာန္၊ ေတာ၊ ေတာင္၊ ျမစ္၊ သမုဒၵရာ၊ ကမ္း စေသာ အရပ္မ်ား၌ သူတုိ႔၏နဂုိအ႐ြယ္အတုိင္း အထင္အရွားျဖစ္၏။
၂။ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ
ၿငိတြယ္၍ျဖစ္ေလာက္ေသာအရပ္၌ ကပ္ၿငိတြယ္၍ျဖစ္ရေသာ ပဋိသေႏၶျဖစ္၏။
အလြန္ေသးငယ္ေသာ အ႐ြယ္မွစ၍ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးလာရ၏။ ပိုး၊ေလာက္စေသာ
သတၱ၀ါမ်ား မစင္ပုပ္၊ ငါးပုပ္စေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားတြင္ ၿငိတြယ္၍ ျဖစ္ၾကရ၏။
၃။ အ႑ဇပဋိသေႏၶ
အမိ၀မ္းတြင္း၀ယ္ ဥခြံ၌ ျဖစ္ရေသာ ၾကက္၊ ငွက္ စေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္
အ႑ဇပဋိသေႏၶေနရေသာ သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္၏။
၄။ ဇလာဗုဇပဋိသေႏၶ
အမိ၀မ္းတြင္းသားအိမ္၌ ျဖစ္ၾကရေသာ လူ၊ ျမင္း၊ ကၽြဲ၊ ႏြား စေသာ
သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ ေနရေသာ သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္သည္။ ဘုမၼစုိး၊
႐ုကၡစုိး ဟုေခၚေသာ ေအာက္နတ္တုိ႔တြင္ အခ်ဳိ႕နတ္မ်ားသည္ ဇလာဗုဇပဋိသေႏၶေနၾကရ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ အဘိဓမၼာတရားေတာ္အရ သတၱ၀ါတစ္ဦးေသဆုံးလွ်င္ ဆုံးခ်င္းေနာင္ဘ၀ အသစ္ တစ္ခု စကၠန္႔မဆုိင္းဘဲ မိမိ၏ ကံအားေလ်ာ္စြာပဋိသေႏၶတည္ျဖစ္ၾကရသည္။
ေေ ေသသူတုိ႔အေပၚအယူအဆ
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသဆုံးၿပီးေသာအခါ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ ေသသူ၏
သင္းခ်ဳိင္းေျမပုံေပၚမွ ေျမႀကီးခဲကေလး တစ္လုံးျဖစ္ေစ၊ ေျမပုံအနီးမွ
ေျမႀကီးခဲကေလး တစ္လုံးျဖစ္ေစ၊ ေျမပုံအနီးမွ သစ္ကုိင္းကေလး
တစ္ကုိင္းျဖစ္ေစ၊ ပန္းေခြ၊ ပန္းျခင္းမွ ပန္းတစ္ပြင့္ကုိျဖစ္ေစယူ၍
အိမ္တြင္ထားၾကသည္။ အခ်ဳိ႕သည္ ေသသူ၏ ဓာတ္ပုံကုိ တစ္ေနရာရာတြင္ထား၍ ထမင္း၊
ဟင္း၊ မုန္႔ပဲသေရစာ စသည္မ်ား တင္ထားၾကသည္။ ယင္းကုိ (၇)ရက္အထိ
လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္သည္ ခဲလုံး၊ သစ္ကုိင္း၊ ပန္း၊ ဓာတ္ပုံတြင္
ရွိေနသည့္ သေဘာသက္ေရာက္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕မွာ ဆြမ္းေကၽြး၊ သပိတ္သြတ္၊ သရဏဂုံတင္ေသာအခါတြင္ အေလာင္းနားသြား၍
ျဖစ္ေစ၊ အေခါင္းကုိပုတ္၍ျဖစ္ေစ၊ တရားနာ ဖိတ္ၾကသည္။ ယင္းသည္ ေသသူ၏
၀ိညာဥ္သည္ အေလာင္းထဲတြင္ အေလာင္းနားတြင္ရွိေနေသးသည္ဟူေသာ အဓိပၸါယ္
ျဖစ္ေနပါသည္။
အခ်ဳိ႕မွာ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္(၇)ရက္အတြင္း အိမ္အတြင္း ၀င္ထြက္သြားလာႏုိင္ရန္
တံခါးေပါက္မ်ားဖြင့္ထားျခင္း အေပါက္ခ်န္ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။
ဗုဒၶအဘိဓမၼာအရ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ထုိသူေရာက္ထုိက္ေသာ
ဘ၀တြင္ ပဋိသေႏၶ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ႐ုပ္နာမ္အသစ္ႏွင့္ ဘ၀သစ္ျဖစ္ၿပီးေန၍
အေလာင္းထဲတြင္ျဖစ္ေစ၊ အေလာင္းနားတြင္ျဖစ္ေစ အိမ္နားတြင္ျဖစ္ေစ၊
သင္းခ်ဳိင္းစသည္တုိ႔၌ ထုိသူလုံး၀မရွိေတာ့ေပ။
သုိ႔ေသာ္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ခ်က္ခ်င္း၊ တေစၧ သရဲဆုိေသာ ၿပိတၱာဘ၀တြင္
ဘ၀သစ္ျဖစ္ၿပီး၊ တစ္စုံတစ္ရာကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တရင္း အနီးအနားတြင္
ရွိေကာင္းရွိေနဦးမည္ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ တရားနာဖိတ္လွ်င္ ေကာင္းပါသည္။ ေသသူ၏
ဓာတ္ပုံအနီးတြင္ အစားအစာတင္ထားျခင္း၊ ပန္းအုိးထုိး၊ မီးထြန္းသည္မ်ားသည္
ေေ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္ရွိေနေသးသည္ဆုိေသာ အယူအဆမဟုတ္ဘဲ အသက္ရွင္စဥ္ရွိ
ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိ အမွတ္ျပဳ၍လည္းေကာင္း၊
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးစိတ္ျဖင့္လည္းေ
၀တၱရားအတုိင္း ျပဳလုပ္ေပးျခင္းသည္ ေကာင္းပါသည္။ ထုိသုိ႔ မဟုတ္ပါဘဲ
၀ိညာဥ္သည္ တည္ၿမဲလ်က္ရွိသည္။ သို႔မဟုတ္ (၇)ရက္အတြင္း ၀ိညာဥ္ရွိေနေသးသည္ဟု
ယူဆလွ်င္ သႆတဒိ႒ိႏွင့္ အႏၲရာဘ၀ဒိ႒ိမ်ားျဖစ္သြားႏုိင္ပါ
သတိထားလုပ္ေဆာင္ၾကရပါမည္။