Thursday, December 19, 2013

စိတ္ဓါတ္အက်ဆံုးအခ်ိန္



  
 စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုးအခ်ိန္
လူေတြ စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုးအခ်ိန္ဟာ ဘယ္အခ်ိန္လဲလို႔တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ပရိသတ္တို႔ သိဖို႔လိုတယ္ေနာ္၊ လူတိုင္းလူတိုင္း ေနာက္ဆံုးၾကံဳေတြ႔ရမယ့္ “တစ္ေန႔ေသာအခ်ိန္” ဆိုတာဘယ္အခ်ိန္လဲ? ေသခါနီးအခ်ိန္ေပါ့။ လူတိုင္းလူတိုင္း မေရွာင္လႊဲႏိုင္ဘူး၊ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ၾကံဳေတြ႔ရမယ္ဆိုတဲ႔ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ စိတ္အားအငယ္ဆံုး၊ စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုး အခ်ိန္လို႔ ဆိုလိုတယ္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ
ပညာနဲ႔ဆင္ျခင္ျပီးမွ လုပ္သင့္ပံု
အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်န္တဲ့သူေတြက ဘာလုပ္သင့္သလဲ၊ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တယ္ဆိုတာ ဘာေတြလဲ၊ ခုေခတ္မွာ ဘာေတြလုပ္ေနၾကလဲ၊ ဒါကိုေလ့လာသံုးသပ္ျပီးၾကည့္ဖို႔လိုတယ္၊ ကိုယ္လုပ္တဲ႔အလုပ္ေတြဟာ မွန္ကန္မႈရွိရဲ႕လား၊ ခုေခတ္လူေတြလုပ္ေနၾကတာမွန္ကန္မႈရွိရဲ႕လား၊ တကယ္ “အားေပးစကား” ေျပာတာ ဟုတ္ရဲ႔လား၊ အားေပးစကားေျပာတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲေခ်ာက္တြန္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနသလားလို႔ စဥ္းစား ဆင္ျခင္သင့္တယ္။ မစဥ္းစားဘဲလုပ္တဲ႔ လုပ္ရပ္မွန္သမွ်ဟာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို မေပးႏိုင္ဘူး၊ အရာရာဟာ ပညာနဲ႔ဆင္ျခင္ျပီးေတာ့မွလုပ္သင့္တယ္။
စဥ္းစားဖြယ္
မဟာနာမဆိုတဲ႔ သာကီ၀င္မင္းဟာျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ညီအစ္ကိုတစ္၀မ္းကြဲေတာ္တယ္၊ ရွင္အႏုရုဒၶါ မေထရ္ျမတ္နဲ႔ ညီအစ္ကိုအရင္းေတာ္တယ္။အဲဒီ မဟာနာမသာကီ၀င္မင္းၾကီးဟာ သုေဒါၶဒနမင္းၾကီးတို႔ ဘဒၵိယမင္းတို႔ မရွိတဲ႔ေနာက္မွာကပိလ၀တ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ေနာက္ဆံုးမင္းလို႔ေျပာရမွာေပါ့။ အဲဒီ မဟာနာမ မင္းဟာ သာသနာေတာ္အဆင့္အတန္းနဲ႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သကဒါဂါမ္အဆင့္ျဖစ္တယ္။ သကဒါဂါမ္အဆင့္ နဲ႔ကံကုန္သြားတယ္။ ဘ၀တစ္သက္တာမွာသကဒါဂါမ္အဆင့္အေနနဲ႔ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ၀ိဋဋဴပက်းေက်ာ္တိုက္ခိုက္ျပီး သာကီ၀င္မင္းေတြ အျပတ္ေခ်မႈန္းေရးစစ္ပြဲမွာ မဟာနာမမင္းၾကီးအဖမ္းခံရတယ္၊ အဖမ္းခံရတယ္ဆိုေသာ္လည္း ၀ိဋဋဴပ ကသူ႔ရဲ႕ေျမးေတာ္ေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ထားတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္းစာေပထဲမွာ သာ၀တၳိအျပန္လမ္းခရီးမွာ ဆံထံုးကိုေျခမၾကားမွာညွပ္ျပီး ေရအိုင္ထဲမွာ ငုပ္လွ်ိဴးသြားတယ္လို႔ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာေကာင္းတာကသူကသကဒါဂါမ္လို႔လည္းဆိုေသးတယ္၊ေရထဲမွာႏွစ္ျမွဳပ္ျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းၾကံတယ္ Suicide လုပ္တယ္၊ဒါမ်ိဳးမျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႔ထင္တယ္၊ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္တာမ်ိဳးမလုပ္ေတာ႔ဘူး။ ဒီေတာ့မဟာနာမ မင္းၾကီးဟာ သူ႔ကိုယ္သူ ေသေၾကာင္းၾကံသြားတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မယ္ေပါ့။ ေရကန္ထဲေရဆင္းခ်ိဳးရင္း သူ႔ရဲ႕သီလအစြမ္းတန္ခိုးေတြေၾကာင့္ သူ႔ကိုၾကည္ညိဳတဲ႔လူသားမဟုတ္တဲ႔ ေရကန္ေစာင့္နတ္ေတြနဂါးေတြ က (စာထဲမွာပါတာနဂါးေတြက နဂါးျပည္ကို)ေခၚသြားျပီးေတာ့နဂါးျပည္မွာ ၁၂ ႏွစ္ၾကာေနထိုင္ တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီလို ေခၚသြားတာျဖစ္ေလာက္တယ္၊ ေရကန္ထဲမွာဆင္းျပီးေတာ့ ေရခ်ိဳးရင္းကေနျပီး ေပ်ာက္ဆံုးသြားတယ္ေပါ့။ အဲဒီ မဟာနာမမင္းၾကီးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့သုတၱန္ေတြဟာ စာေပက်မ္းဂန္မွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတယ္။
အားေပးစကားအလိုအပ္ဆံုးအခ်ိန္
ျမတ္စြာဘုရားက မဟာနာမကိုဘာအဆံုးအမ ေပးထားသလဲဆိုရင္ “အမ်ိဳးသားဥပါသကာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသမီးဥပါသိကာမတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစစဥ္းစားဥာဏ္ရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဟာစဥ္းစား ဥာဏ္ရွိတဲ႔ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ေနမေကာင္းထိုင္မသာျဖစ္လို႔အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိိမ္ရေလာက္တဲ႔ အခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ အားေပးစကားေျပာရမယ္၊ ဆံုးမစကားေျပာရမယ္”လို႔ေျပာတာ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ဓါတ္အက်ဆံုး၊အားအငယ္ဆံုးျဖစ္တတ္သည့္အတြက္ အားေပးစကားေျပာဖို႔လို တယ္၊ ဒါကိုလူတိုင္းလူတိုင္း တစ္ေန႔မၾကံဳတစ္ေန႔ေတာ့ၾကံဳေတြ႔ၾကရမွာပဲ။
လူတိုင္းလူတိုင္းေမြးလာတဲ့အခ်ိန္ကေနစျပီး တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဘယ္ကိုသြားေနတာ တုန္းဆိုရင္ အိုျခင္း ဆီသြားေနတာ။အိုျခင္းကေနဘယ္ကိုသြားေနတာတုန္းဆိုရင္ နာျခင္းဆီသြားေနတာ၊ နာျခင္းကေန ဘယ္ကိုသြားေနတာတုန္းဆိုရင္ေသျခင္းဆီသြားေနတာ၊ ဒါေၾကာက္စရာစကားမဟုတ္ဘူး၊ တခ်ိဳ႕ကေသ စကားေျပာရင္ မဂၤလာမရွိဘူး နိမိတ္မရွိဘူး၊ဒီလိုထင္တယ္၊ မေသမွာက်ေနတာပဲေနာ္။
ကိုယ္ဘယ္ကိုသြားေနတာတုန္းဆိုတာသိဖို႔မလိုဘူးလား၊ ကိုယ္ဘယ္သြားေနတယ္ဆိုတာ သိရမယ္။ မသိတာကေတာ့ ပညာမဲ့လြန္းအားၾကီးတာေပါ့။လူေတြကေျပာၾကတယ္ “ဘယ္မွမသြားဘူး အိမ္မွာ ေနတာ”။ သို႔ေသာ္ အိမ္ေနရင္း အသက္ကၾကီးၾကီးမသြားဘူးလား၊ၾကီးသြားေနေတာ့ ဘယ္သြားေန သလဲလို႔ထင္တုန္း၊ အိုတဲ့ဆီသြားေနတာ၊ အိုတဲ႔ဆီကေနျပီးေတာ့နာတဲ့ဆီမေရာက္ဘူးလား၊ ေအးနာတဲ့ ဆီကေန ေနာက္ ဘယ္ေရာက္သြားတုန္း။
ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးကကမၼ႒ာန္း ႏွလံုးသြင္းခိုင္းသလိုပဲ၊ “ခံႏိုင္ရင္ခံမခံႏိုင္ရင္ေသ” ဆိုတာ၊ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား၊ အိုျခင္းဆင္းရဲ နာျခင္းဆင္းရဲကို ခံႏိုင္တဲ႔အေျခအေနရွိတဲ႔အခ်ိန္မွာခံေနျပီး ေတာ့မခံႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမွာေသသြားတာေပါ့။ အဲဒီေသျခင္းဆင္းရဲနဲ႔ လူ႔ဘ၀ဟာအဆံုးသတ္ၾကရတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ဒီလိုပဲ အဆံုးသတ္တယ္၊ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္တို႔လည္းဒီလိုပဲ အဆံုးသတ္တယ္။ သို႔ေသာ္ အဆံုးသတ္ကေလးေကာင္း ေအာင္လုပ္ေပးလို႔ရတယ္။ လူေတြဟာ အဆံုးသတ္ေကာင္းဖို႔အတြက္၊အေသေကာင္းဖို႔အတြက္ အေနေကာင္းဖို႔ဆိုတာ လည္း လိုအပ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ေနာ္။ လူေတြရဲ႔စိတ္ဓာတ္ဆိုတာကေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေရာက္လို႔ရွိရင္ အားငယ္တတ္တယ္၊ ဒီလိုအားငယ္လာ လို႔ရွိရင္ အားေပးစကားေျပာရမယ္။

ဖတ္စရာ ၊ မွတ္စရာ

Be patient, but don’t be dull and stupid.
                           
သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ပါ၊ သို႔ေသာ္ ထုံထိုင္းတဲ့ လူညံ့မျဖစ္ပါေစနဲ႔ ။

Treat respectfully, but don’t be slave.

က်ိဳးႏြံစြာ ဆက္ဆံပါ၊ သို႔ေသာ္ ကြၽန္မျဖစ္ပါေစနဲ႔ ။

Be brave, but don’t be lunatic.

သတၱိရိွရိွေနပါ၊ သို႔ေသာ္ လူမိုက္မျဖစ္ပါေစနဲ႔ ။

Be active, but don’t be nervous.

ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ေနပါ၊ သို႔ေသာ္ ျပာတာတာ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ ။

Be frugal, but don’t be cheese paring.

ၿခိဳးၿခံေခြၽတာပါ၊ သုိ႔ေသာ္ ကပ္ေစးမနည္းပါနဲ႔။

Donate generously, but don’t be just for show.

ဆီးခ်ိဳေပ်ာက္နည္းမ်ာစြာထဲက နည္းလမ္းေလးတစ္ခု ....( ဆီးခ်ိဳနဲ႔ ဆင္တံုးမႏြယ္)





အက်ိဳးရွိေသာ စကားသည္ မွတ္သားသူမ်ားအဖို႔ အဖိုးထိုက္တန္သည့္ ဗဟုသုတ ဘဏ္တိုက္တစ္ခုကို ေတြ႔ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဆီးခ်ိဳျဖစ္လို႔ မႏၲေလး ေဆးရံုႀကီးကို သြားေရာက္ျပပါတယ္။ အထူးကု သမားေတာ္ႀကီးက ဆရာဝန္ႀကီး ဦးထြန္းတင္ (ယခု ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ ) ေဆးပညာရွင္မ်ား အထူးေလးစားရသည္ ဆရာႀကီး ၿဖစ္ပါသည္။ဆရာဝန္ႀကီးဟာ ေခတ္ေပၚနည္းမ်ားမွာ အထူးကု ျဖစ္သလို ေရွးျမန္မာ ေဆးပညာကို ကၽြမ္းက်င္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ကိုေပးတဲ့နည္းက ျမန္မာနည္းပါ။

ဆင္တံုးမႏြယ္ လက္ခလယ္အရြယ္ တစ္ေတာင္ေလာက္ကို ျဖတ္၊ သန္႔ရွင္း၊ မီးဖုတ္၊ အေပၚခံ ကၽြန္းကာနီး ျပန္ထုတ္၊ အေပၚမွ အမည္းမ်ား ျခစ္ထုတ္၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ လက္ရိုက္တခုႏွင့္ ထုျပီး ဆန္ေဆးရည္ ႏွစ္ပိႆာထဲမွာ စိမ္၊ တစ္ေန႔တစ္ည စိမ္ျပီး ေန႔စဥ္ အခ်ိဳပန္းကန္ တစ္လံုး ေသာက္ရပါသည္။ခါးတာကေတာ့ ရက္စက္တယ္။ အခ်ိဳတစ္ခု ထန္းလ်က္၊ ပ်ားရည္ ေဆာင္ထားပါ။ သၾကားပါသည့္ အခ်ိဳမ်ား မစားရပါ။
ဆရာဝန္ႀကီး ေပးတဲ့နည္းနဲ႔ တစ္လေလာက္ စြဲေသာက္ခဲ့တာ တစ္ခါတည္း ေပ်ာက္ခဲ့တယ္။
ေဆးရံုႀကီး ျပန္ျပေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီဆရာဝန္ႀကီးကေတာ့ ရန္ကုန္မွာရွိျပီး တာဝန္ႀကီးႀကီးပိုင္း ထမ္းေဆာင္ေနတယ္ ေျပာပါတယ္။

Monday, December 16, 2013

အရြယ္ အရြယ္ အရြယ္




ပထမအရြယ္ ေက်ာ္လို႕ ဒုတိယအရြယ္ကိုေရာက္လာပီေပါ႕။ ဒုတိယအရြယ္လည္းဘာလို႕လို႕နဲ႕တ၀က္က်ိဳးေတာ႕မယ္။ ေရွ႕ကိုဘာေတြဆက္လုပ္လို႕ ဘာျဖစ္မယ္လည္း ၾကိဳမသိ။ အလုပ္မ်ားတာကို အေၾကာင္းျပျပီး တရားေတြလည္း လက္လြတ္ေနမိတာကို ကိုယ္ဘာသာကိုယ္သိေနျပန္တယ္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ကိုလုပ္တဲ႕အလုုပ္တိုင္းကုသိုလ္အကုသိုလ္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆိုတာကိုေတာ႕ သိေနမိပါတယ္။ တေျဖးေျဖးနဲ႕ ေရာက္လာေတာ႕မဲ႕တတိယအရြယ္ကို ဘယ္လို ျဖတ္သန္းရမလဲ အဲဒီအခ်ိန္ေတြအတြက္ ခုထဲက ျပင္ဆင္စရာရွိတာျပင္ဆင္ထားမွ ပဲ         တတိယအရြယ္ဆုိတာ ရုပ္ကလည္းအို၊ နာမ္ကလည္း အိုလာပါျပီ။ ရုပ္ကလဲ အိုလာျပီဆုိရင္ ထိုင္ရ၊ ထရတာ လည္း အဆင္မေျပေတာ့သလို ထိုင္တဲ့အခါမွာလည္း ၾကာၾကာမထိုင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ တစ္ ခါ ေလာက္ ျပင္ျပင္ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕၀တဲ့သူေတြဆိုရင္ ထိုင္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခက္ခဲပါတယ္။ တစ္ ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ လူတြဲနဲ႕မွ ထို္င္ႏိုင္ ထႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါဟာ ရုပ္အုိျခင္းရဲ႕လကၡဏာပါ။
နာမ္အိုတယ္ဆိုတာက သတိေတြေမ့ေမ့ေနတာပါ။ ဥပမာ အခန္းထဲေဆးယူသြားမယ္ဆိုျပီး ၀င္သြား၊ အခန္း ထဲက်ေတာ့ ငါဘာယူမလိုပါလိမ့္ ဆိုျပီး ေမ့ေန၊ အခန္းထဲကေန အျပင္ျပန္ ထြက္လာျပီးမွ ေၾသာ္ငါ ေဆးယူဖို႔ ၀င္သြားတာပဲဆိုျပီး သတိရျပီး အခန္းထဲ ျပန္၀င္ရ၊ ဒါ နာမ္အိုမႈရဲ႕ လကၡဏာတခ်ိဳ႕ပါ။
တရားထိုင္တဲ့အခါမွာလည္း ရုပ္အုိလာတဲ့အတြက္ ၾကာၾကာမထိုင္ႏိုင္၊ ၾကာၾကာမထိုင္ႏိုင္ေတာ့ မၾကာခ ဏျပင္၊ မၾကာခဏျပင္ေတာ့ သမာဓိပ်က္၊ ေနာက္ နာမ္ကအိုလာတဲ့အတြက္ ကမၼဌာန္းအာရံုေပၚမွာ သတိ ကေကာင္းေကာင္း မကပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ နာမ္နဲ႔လုပ္ရတဲ့အလုပ္မွာ နာမ္က အိုသြားတဲ့အ တြက္ ေကာင္းေကာင္းအလုပ္ မလုပ္ႏိုင္တဲ့သေဘာပါ။ ဒီေတာ့ သမာဓိက ေတာ္ေတာ္နဲ႔မျဖစ္၊ သမာဓိ မျဖစ္ေတာ့ ဥာဏ္စဥ္ေတြက မထင္နဲ႔၊ ကမၼဌာန္းဆရာက တရားစစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေရွ႕ကေယာ ဂီငယ္ငယ္ ကေလးမေလးေတြက ” ဘယ္လိုမွတ္ လိုက္တယ္ဘုရား၊ ဘယ္လိုမွတ္ လိုက္တယ္ဘုရား နဲ႕” ေလွ်ာက္စရာေတြ တစ္ေလွၾကီးနဲ႕ ေလွ်ာက္သြား၊ ကိုယ့္ မွာေတာ့ ဘာမွေလွ်ာက္စရာမရွိ၊ ဒီေတာ့ စိတ္ ဓါတ္ေတြက်ျပီး အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာ၊ အိမ္ျပန္ေရာက္ျပီး ေနာက္ တခါတရား၀င္ဖို႔ သားသမီးေတြက တိုက္တြန္းရင္တစ္ၾကိမ္တည္း နဲ႔ ေသမေလာက္ ေၾကာက္သြား ေတာ့ တာပါပဲ။
ဒါ တတိယအရြယ္လို႔ေခၚတဲ့ ရုပ္နာမ္အိုျခင္းရဲ႕ ဆိုးျပစ္လကၡဏာေတြပါပဲ။ ေနာက္ တတိယအရြယ္ ရဲ႕ ဆိုး က်ိဳး လည္းတစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ တရားေတြထဲမွာ အိုလာျပီ ဆို ရင္ ” အိုပယ္ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတဲ့စကားလံုးေလးမၾကာခဏပါေလ့ရွိပါတယ္။ အိုပယ္ဆိုတဲ့စကားလံုးက ေလးကသိပ္လွ တာပါ။ အိုလာျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕သားသမီးေျမးျမစ္ေတြက ကိုယ့္ကို ပယ္ထားလိုက္တာပါ။
ထမင္းေက်ြးရံု၊ အ၀တ္ဆင္ရံုကလြဲလို႔ အၾကံဥာဏ္ယူတာ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးတာေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္နဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္း မွာေျမးေတြက တိုးတိုး တိုးတိုးနဲ႔ စကားေျပာေနမယ္။ ကိုယ္က ဒါကို          ဟဲ့ ေျမးတို႔ ဘာေတြေျပာ ေနတာ လဲ လို႔ သြားေမးမယ္။ ဒီေတာ့ ေျမးေတြက အို ဒါလူၾကီးေတြရဲ႕ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး၊ လူငယ္ကိစၥပါလို႔  ျပန္ေျပာ ခံရ။ တခ်ိဳ႕ဆို ေငြေၾကးခ်မ္းသာပါရဲ႕၊ ပညာလည္းတတ္ပါရဲ႕၊ မိသားစုအသိုင္း အ ၀ိုင္းကလည္းေပါပါရဲ႕၊ သတင္းစာ စာအုပ္ ေၾကာ္ျငာေလးကိုဖတ္ျပီး ” သားေရ အရွင္ဆႏၵာဓိက ရဲ႕ ေနာက္ ဆံုးထြက္စာအုပ္ကေလး ၀ယ္ခဲ့ပါဦး” လို႔ မွာျဖစ္လိုက္ပါရဲ႕။ တစ္ရက္လာလည္း ပါမလာ၊ ႏွစ္ ရက္လာ လည္း ပါမလာ၊ ရက္ေတြသာၾကာသြားတယ္၊ လိုခ်င္တဲ့စာအုပ္ကမရ၊ ကိုယ္တိုင္ထြက္၀ယ္ ဖို႕က်ေတာ့လည္း ကားရွိေပမယ့္ ေမာင္းပို႔မယ့္သူမရွိ၊ ဒါေတြဟာ အုိပယ္ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့လကၡဏာဆိုး တခ်ိဳ႕ပါ။ တျခားဒီထက္ ဆိုးတဲ့ ကိစၥေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိဦးမွာပါ။
တကယ္လို႔သာ ပထမအရြယ္မွာ တရားကို ၾကိဳးၾကိဳးစားစား အားထုတ္ခဲ့ရင္ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ပဲ ” အုိပယ္” လုပ္ထားလုပ္ထား၊ ကိုယ္က ကိုယ့္၀ိပႆနာတရားေလးနဲ႔ ေနေနလိုက္ရင္ ” အိုေပ်ာ္” ျဖစ္ သြားမွာပါ။ ၀ိ  ပႆ နာတရားဆိုတာ တစ္ေယာက္တည္း တစ္စိတ္ထည္းအားထုတ္ရတာဆိုေတာ့ သူတို႔ အိုပယ္လုပ္ေလ ကိုယ့္အ တြက္ တရားမွတ္ရတာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေလပါပဲ။ တရားထူးတရားျမတ္ရ တာ ကို ခဏ ထားလိုက္ ပါဦး။ လူ႔ ဘ၀ သက္တမ္းကို ေယဘုယ် ခုႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္နဲ႕တြက္လိုက္ရင္ အ သက္ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ အတြင္း ဟာ တရား အားထုတ္ဖို႔ ပထမအေကာင္းဆံုးအရြယ္ပါ။ အသက္ငါးဆယ္ အတြင္းဟာ တရားအားထုတ္လုိ႔ ဒုတိယ အ ေကာင္းဆံုးပါပဲ၊ က်န္တဲ့ တတိယအရြယ္သက္တမ္းကို ေတာ့ဆက္မေျပာပါရေစနဲ႔ေတာ့။  ကုိယ့္ အရြယ္ကိုယ္ျပန္ၾကည့္ျပီးဆံုးျဖတ္ဖို႔ပဲလိုပါတယ္။ 
       လူ႕ဘ၀ကိုရလာတယ္။ လူ႔ဘ၀ကိုရလာျပီး လူ႔ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆနာတရားေလးမွ အား ထုတ္ မ သြား ရဘဲ ေသသြားမယ္ဆိုရင္ လူ႔ဘ၀ကို ရလာတာ ဘာမွအဓိပၸါယ္မရွိေတာ့ဘူ။ လူဆိုတာေသမ်ိဳးပါ။ မေသခင္ေလးမွာ ဒီ၀ိပႆနာတရားေလးေတာ့ ကုသိုလ္ျဖစ္ ေလာက္ပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ဗဟုသုတျဖစ္ ေလာက္ ပဲျဖစ္ ျဖစ္ ၊ ပါရမီပါသြားေအာင္ အားထုတ္သြားသင့္ပါတယ္။ ေလာကီထဲမွာ ေနေနၾကတာ ဆို ေတာ့ ေလာ ကီ အာ ရံု ေတြနဲ႔ေတာ့ ကင္းလို႔မရပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေမာ္ဒန္ေတြ ၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ေတြ၊ မန္ယူေတြ၊ အာစင္ နယ္ေတြ၊ ႏွစ္လံုး သံုးလံုးေတြ၊ ရားထူးဌာနႏၱရေတြ၊ အျပန္အလွန္ တံု႔ျပန္မႈ ေတြ၊ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ ၾကား မႈေတြေနာက္ တစ္ ေကာက္ေကာက္လိုက္ေနရမႈ ေတြနဲ႔ေတာ့ အရြယ္သံုးပါးလံုးက ိုအခ်ိန္ကုန္ မ သြားသင့္ပါ ဘူး။ ဒါေတြကို ကိုယ့္္ရဲ႕ ဘ၀အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု အေနနဲ႔ပဲ သေဘာထားသင့္ပါတယ္။ ဘ၀ရဲ႕ အဓိက အခန္း က႑ထဲမွာ ရွိမေနသင့္ပါ ဘူး။” ဘယ္အရြယ္မွာ တရားအား ထုတ္ လို႔ အေကာင္းဆံုးလဲလို႔ ” ေမးလာခဲ့ရင္ ပထမအရြယ္ ပါပဲ၊ဘ၀မွာတၾကိမ္သာရတဲ့ ႏုပ်ိဳျခင္းကို ၀ိပႆနာအရာ မွာ ေကာင္းေကာင္း ၾကီးအသံုးခ်ပစ္လိုက္စမ္းပါ…။


                                                                                           ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) website မွ ကူးယူပါသည္

သင္ဘယ္စရိုက္လဲ သိခ်င္လား



စရုိက္( ၆) ပါး

၁။ရာဂစရုိက္ -    ၀တၳဳကာမ၊ကိေလသာကာမတုိ႔၌ လြန္ကဲစြာ ကပ္ျငိတတ္ေသာအက်င့္၊
၂။ေဒါသစရုိက္-   အာဃာတ၊ဣႆာ၊မစၧရိယ စသည္တုိ႔၌ လြန္ကဲသည့္အက်င့္၊
၃။ေမာဟစရုိက္-  ထုိင္းမွိဳင္းေတြေ၀ျခင္း လြန္ကဲသည့္အက်င့္၊
၄။သဒၶါစရုိက္-     ယုံၾကည္လြယ္ေလ့ရွိေသာအက်င့္၊
၅။၀ိတက္စရုိက္-  စိတ္ကူးယဥ္တတ္ေသာအက်င့္၊
၆။ပညာစရုိက္      အရာအရာ၌ အေၾကာင္းအက်ိဳးအေကာင္းအဆုိးတုိ႔ကုိဆင္ျခင္တတ္ေသာအက်င့္ ဟူ၍ စရုိက္အျပား ၆-ပါးရွိပါသည္။


စရုိက္ (၆) ပါးနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာကမၼ႒ာန္း

၁။       The greedy nature person ရာဂစရုိက္ရွိေသာသူသည္ အသုဘ ၁၀-ပါး၊ ကာယဂတာသတိ ဤ ၁၁-ပါးေသာကမၼ႒ာန္းတုိ႔နွင့္ သင့္ေလ်ာင္ေပသည္။)
၂။       The angry nature person ေဒါသစရုိက္ရွိေသာသူသည္ ေမတၱာ၊ကရုဏာ၊မုဒိတာ၊ဥေပကၡာဟူေသာ အပၸမညာ ၄-ပါး၊ နီလ၊ပီတ၊ေလာဟိတ၊ႀသဒါတ ဟုဆုိအပ္ေသာ၀ဏ္ဏကသုိင္း ၄-ပါး၊ဤ ၈-ပါးေသာ ကမၼ႒ာန္းတုိ႔နွင့္သင့္ေလ်ာ္သည္။
၄။       The deluded nature person and pondering nature person  ေမာဟနွင့္ ၀ိတက္စရုိက္ရွိေသာသူသည္ ထြက္ေလ၀င္ေလကုိ နွာသီးဖ်ား၌ရွဳမွတ္ေသာ အာနာပါနႆတိကမၼ႒ာန္းနွင့္ သင့္ေလ်ာ္သည္။
၅။       The faithful nature person သဒၶါစရုိက္ရွိေသာသူသည္ ဗုဒၶါနုႆတိ၊ဓမၼာနုႆတိ၊သံဃာနုႆတိ၊သီလာနုႆတိ၊စာဂါနုႆတိ၊ေဒ၀တာနုႆတိ ဤ ၆-ပါးေသာကမၼ႒ာန္းတုိ့နွင့္သင့္ေလ်ာ္သည္။)
၆။       The intelligent nature person ပညာစရုိက္ရွိေသာသူသည္ မရဏာနႆတိ၊ဥပသမာနုႆတိ၊(နိဗၺာန္ကုိ အာရုံျပဳျခင္း) စတုဓာတု၀၀တၳာန္ 
 
 ရာဂနွင့္သဒၶါစရုိက္ရွိေသာသူသည္ ပကတိ သြားျမဲသြားသည္ရွိေသာ္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း တင့္တင့္တယ္တယ္ရွိသည္၊ ျဖည္းျဖည္းသာေျခကုိ ခ်သည္၊ညီညီၾကြသည္၊လုပ္မူကုိင္မူတုိ႔၌ ယဥ္ေက်းေသသပ္သည္၊အခ်ိဳ႔အဆိမ့္စားေသာက္ဖြယ္တုိ႔နွင့္အေမႊးအၾကိဳင္တုိ႔ကုိၾကိဳက္နွစ္သက္တတ္သည္။ ထုိနွစ္ခု၏ထူးျခားခ်က္ကာ- ရာဂစရုိက္ရွိေသာသူသည္ ကာမဂုဏ္အာရုံမ်ားကုိ စြဲမက္တတ္သည္၊ပရိယာယ္မာယာ အလိမ္အေကာက္မ်ားသည္၊မာနၾကီးသည္၊ လုိခ်င္ေလာဘမ်ားသည္။

သဒၶါစရုိက္ရွိေသာသူသည္ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းလွဴဒါန္းေလ႔ရွိသည္၊ ဘုရားကုိပူေဇာ္ျခင္း၊တရားေတာ္ကုိ နာယူျခင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ၀ပ္တြားဆည္းကပ္ျခင္းအေလးအျမတ္ျပဳျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။

ေဒါသနွင့္ ပညာစရုိက္ရွိေသာသူသည္ အသြားအလာ၊အေနအထုိင္၊အေျပာအဆုိ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ကတုိက္ကရုိက္ရွိသည္၊လုပ္မူ၊ကုိင္မူတုိ႔၌ယဥ္ေက်းေသသပ္ျခင္းမရွိလွ၊အခ်ဥ္၊အငန္၊အစပ္၊အခါး၊စူးရွေသာ အစာအာဟာရကုိ ၾကိဳက္နွစ္သက္တတ္သည္၊မေကာင္းေသာ အဆင္း၊အသံစသည္နွင့္ ေတြ႔ၾကဳံေသာအခါ သည္းခံခ်ဳပ္တည္းျခင္းမရွိဘဲ ဆဲဆုိေငါက္ငမ္း ၾကမ္းတမ္းစိတ္တုိလြယ္သည္။ သူတို႔နွစ္ဦး၏ထူးျခားခ်က္ကာ-ေဒါသစရုိက္ရွိေသာသူသည္ ရန္ျငိဳးဖြဲ ႔မူ၊ျငဴစူမူ၊သူတပါးဂုဏ္ကုိ ဖ်က္ဆီးလိုမူ၊ဂုဏ္တုဂုဏ္ျပိဳင္ျပဳလုိမူ၊အဆုံးအမခက္ခဲမူတုိ႔ျဖစ္ေလ့ရွိသည္။
ပညာစရုိက္ရွိေသာသူသည္ စားေသာက္ဖြယ္တုိ႔၌ နွဳိင္းနွုိင္းခ်ိန္ခ်ိန္ စားေသာက္ေလ့ရွိသည္။ သံသရာေနာင္ေရးကုိ သတိပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာေျမာ္ျမင္ေလ့ရွိရကား ဂတိေကာင္း၍ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ရွိေအာင္ ပါရမီကုသုိလ္မ်ားကုိ လုံ့လသန္သန္ျဖင့္ မွန္မွန္ၾကိဳးစားေလ႔ရွိသည္။ ေမာဟနွင့္၀ိတက္စရုိက္ရွိေသာသူသည္ ယမ္းဖယ္ယမ္းဖယ္သြားေလ႔ရွိသည္၊ ေၾကာက္ရြံ ႔လ်က္ေျခကုိ ခ်သည္၊ၾကြသည္၊ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ရွိသည္၊လုပ္ငန္းကိစၥရွဳပ္ရွုပ္ေထြးေထြး ေပြေပြလိမ္လိမ္ရွိသည္၊ စားေသာက္မူ၌လည္း အဘယ္အစာကုိၾကိဳက္နွစ္သက္တတ္သည္ဟူ၍မရွိ၊မိမိအစြမ္းျဖင့္ မည္မည္ရရ ေျပာေလာက္ဆုိေလာက္ေအာင္ ျပီးေျမာက္သည္ဟူ၍မရွိတတ္၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆုိးကုိ နွိဳင္းခ်ိန္ခြဲျခား၍ မသိတတ္၊ အရပ္အရပ္ကိစၥမွာ သူတကာ၏ေနာက္လိုက္သာျဖစ္ရသည္၊ သူမ်ားခ်ီးမြမ္းသည္ကုိ ေနာက္က လုိက္၍ခ်ီးမြမ္းတတ္သည္၊ သူမ်ားကဲ့ရဲ့သည္ကုိလညး္ ေနာက္ကလိုက္၍ကဲ့ရဲ့တတ္သည္၊ သတိပညာကင္းလ်က္ထုိင္းမွိဳင္းျခင္း၊ပ်ံ့လြင့္ျခင္းတုိ႔နွင္သာ အခ်ိန္ကုိကုန္လြန္ေစသည္။ ထုိစရုိက္ နွစ္ပါးသည္ ထူးမျခားနားျဖစ္၍ ုထုိထုိအမွုကိစၥ၌ စကားေတြေပါလ်က္ ကိစၥမေခ်ာဘဲေမ်ာ၍သာေနတတ္သည္။လူေပၚေက်ာ့၊လူေလ၊လူလြင့္တုိ႔နွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႔ကာ အၾကံမ်ားလ်က္အလကားလူပုိေတြသာျဖစ္တတ္သည္။
ရာဂစရုိက္ရွိေသာသူသည္ နွလုံးေသြးနီသည္။ ေဒါသစရုိက္ရွိေသာသူသည္ နွလုံးေသြးညိဳသည္။ ေမာဟစရုိက္ရွိေသာသူသည္ အမဲသားေဆးေသာ ေရေလာက္သာနွလုံးေသြးေရာင္ေဖ်ာ့သည္။ သဒၶါစရုိက္ရွိေသာသူသည္ နွလုံးေသြး၀ါသည္။ပညာစရုိက္ရွိေသာသူသည္ ပတၱျမားေၾကာင္မ်က္ရြဲကဲ့သုိ႔နွလုံးေသြးျပိဳးျပိဳးျပက္ရွိသည္ ျဖဴသည္။၀ိတက္စရုိက္ရွိေသာသူသည္ ပဲျပဳတ္ေရ အဆင္းကဲ့သုိ႔ နွလုံးေသြးေရာင္ရွိသည္။ ထုိစရုိက္တုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ေရွးကံအေၾကာင္းမကင္းေပ၊ ေရွးဘ၀က ကုသုိလ္ေကာင္းမူျပဳလုပ္ေသာအခါ ေလာဘျခံရံ၍ ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ေလာဘစရုိက္ရွိတတ္သည္၊ ေဒါသျခံရံ၍ ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ ေဒါသစရုိက္တတ္သည္ စသည့္ျဖင့္မွတ္ပါေလ။
ကဲ စာဖတ္သူေရ တင္ျပခဲ့တဲ့အခ်င္းအရာေတြက မိမိနွင့္အကုန္မတုိက္ဆုိင္ရင္ေတာင္ မိမိကုိယ္ကုိုိေတာ့ ဘာစရုိက္ေတြအားၾကီးေနတယ္ဆုိတာ သိၾကပါလိမ့္မယ္။ မိမိကုိယ္ကုိ သိျပီးတာနဲ့အမွ် မိမိက ရာဂစရုိက္အားၾကီးေနတယ္ဆုိလ််င္ ရာဂအားမၾကီးေအာင္ ျမတ္ဗုဒၶခ်ေပးခဲ့တဲ့နည္းလမ္းအတုိင္းေလး က်င့္သုံးသြားဖုိ႔ပါပဲ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္က လူ႔ဘ၀ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတာဆုိေတာ့ ျပဳျပင္လုိ႔ရတဲ့ အခ်ိန္အခါေကာင္းမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျပီးေနသြားဖုိ႔ရယ္၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျပီးေနသြားတာနဲ့အမွ် သံသရာထဲမွာက်င္လည္ရဦးမယ္ဆုိရင္ ေကာင္းေသာစရုိက္ေတြကုိ ပုိင္ဆုိင္နုိင္မွာေသခ်ာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မိမိမွာ ဘာစရုိက္ရွိတယ္ဆုိတာကုိသိရင္ ဘာကမၼ႒ာန္းကုိအားထုတ္ရမယ္ဆုိတာကုိလဲ သိသြားျပီးေလ၊ သုိ႔ျဖစ္၍ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္လုိသူတုိ႔သည္ ျပဆုိခဲ့ေသာ ကမၼ႒ာန္း ၄၀-တုိ႔တြင္မိမိတုိ႔၏စရုိက္နွင့္ သင့္၊မသင့္ နွိုႈင္းခ်ိန္၍ သင့္ေလ်ာ္မည္ထင္ေသာကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္နုိင္ၾကပါေစလုိ႔ဆႏၵျပဳရင္....
(ယခုတင္ျပခဲ့ေသာေဆာင္းပါးေလးကုိ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတစ္ေယာက္ စာအုပ္ကုိအေျခခံျပီး ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ )

လျပည့္၀န္း(သာစည္)